La Secció de Registre té les funcions següents:
a) Gestionar la qualificació i la inscripció al Registre central de cooperatives de Catalunya.
b) Gestionar la qualificació i la inscripció al Registre administratiu de societats laborals de Catalunya.
c) Donar suport al Servei en les funcions relatives a l'aplicació informàtica que gestiona el Registre general de cooperatives de Catalunya i el Registre de societats laborals.
d) Elaborar els informes i els estudis jurídics en matèria de cooperatives i societats laborals que emeti la unitat sobre les funcions que aquesta té atribuïdes amb relació a entitats esmentades, sens perjudici de les funcions d'assessorament i emissió d'informes que corresponen a l'Àrea Jurídica de Treball.
e) Instruir els expedients sancionadors en matèria de cooperatives competència de la Direcció General.
f) Donar suport jurídic als registres territorials de cooperatives.
g) Participar en l'elaboració de projectes i propostes normatives sobre les matèries atribuïdes a la unitat a la qual està adscrita i relatives a cooperatives i societats laborals.
h) Donar suport en la coordinació i seguiment del procediment d'arbitratge i conciliacions del Consell Superior de la Cooperació.
i) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.