Carrer de Sepúlveda, 148-150 08011 Barcelona
Responsable
Sra. Cristina Pruñonosa Bengochea Perfil
Càrrec
gerent de l'Oficina de Gestió Empresarial
012
(Fax) 93 484 92 30
Sí
de dilluns a divendres, de 8.15 a 14 h.
Romandrà tancat
24 de desembre: tancat.
31 de desembre: tancat.
Horari de registre
de dilluns a divendres, de 8.15 a 14 h.
Romandrà tancat
24 de desembre: tancat.
31 de desembre: tancat.
Funcions
Per tal d'assolir els seus objectius, l'OGE exerceix les funcions que li atribueix la Llei 18/2020, del 28 dedesembre, de facilitació de l'activitat econòmica, i les que es detallen a continuació:
a) Impulsar disposicions de caràcter general i la signatura de convenis de col·laboració orientats a simplificar, racionalitzar i eliminar procediments administratius innecessaris que afecten l'activitat econòmica.
b) Coordinar, gestionar i liquidar la recaptació de les taxes associades als tràmits de la seva competència i dels preus públics.
c) Garantir que els serveis que presta l'OGE s'ajusten als estàndards de qualitat definits pel sistema de gestió, i impulsar un procés de millora contínua en la prestació d'aquests serveis.
d) Coordinar el suport a les oficines de la xarxa OGE en les seves tasques d'informació, tramitació i control, així com la formació del seu personal per tal de garantir la prestació correcta del servei i l'homogeneïtat en el tracte.
e) Organitzar l'estructura del portal únic per a les activitats econòmiques, Canal Empresa, coordinar-ne els continguts i garantir-ne l'actualització i el manteniment, aplicant els criteris corporatius dels webs de la Generalitat de Catalunya, de conformitat amb la seva carta de serveis, en col·laboració amb la resta de departaments competents i els ens locals.
f) Impulsar i supervisar la incorporació de tots els procediments a l'eina de cerca guiada que el portal únic preveu per a les activitats econòmiques.
g) Planificar, promoure i supervisar l'evolució de les funcionalitats de l'àrea privada que preveu el portal únic per a les activitats econòmiques, i impulsar-ne la connexió amb altres àrees privades que afectin a les persones titulars d'aquestes activitats, de manera coordinada amb la direcció general responsable de l'àrea privada de ciutadania.
h) Impulsar, dissenyar i implementar els serveis proactius i personalitzats per a les persones titulars de les activitats econòmiques i els emprenedors i les emprenedores, en el marc de la Finestreta Única Empresarial (FUE) i en relació amb la facilitació de l'activitat econòmica.
i) Impulsar les solucions tecnològiques que han de fer possible l'aplicació de la tramitació unificada, gestionar els expedients que se'n derivin i facilitar les dades aportades a les administracions públiques competents, en coordinació amb el departament competent en matèria d'administració digital.
j) Promoure i vetllar pel manteniment del diccionari de la FUE en col·laboració amb els òrgans gestors de les dades, i també de les eines que fan possible les funcionalitats relacionades amb les dades dels establiments i dels registres.
k) Crear i supervisar el Directori d'empreses, establiments i registres en coordinació amb les altres administracions implicades, impulsar la solució tecnològica que el desenvolupa i vetllar perquè aquesta tingui un impacte mínim en els sistemes d'informació afectats.
l) Crear i coordinar el sistema d'assignació de l'identificador únic de l'establiment i determinar la metodologia corresponent per a obtenir-lo, modificar-lo i donar-lo de baixa.
m) Vetllar perquè els procediments administratius que formen part del Catàleg de tràmits de la FUE es gestionin amb la celeritat i agilitat que preveu la normativa, i establir un sistema d'indicadors que permetin fer-ne el seguiment.
n) Oferir el suport i l'assessorament jurídic en matèria de processos i tràmits digitals en l'àmbit de l'activitat econòmica, en col·laboració amb l'assessoria jurídica corresponent, incloent-hi l'elaboració de propostes normatives, si escau, per a la implantació de projectes o tràmits.
o) Impulsar l'estandardització de procediments amb independència del grup de persones usuàries a les quals es pertanyi, per evitar desigualtats de tracte, pel que fa als requeriments que comporta la gestió administrativa i, a la vegada, aconseguir que els serveis s'adaptin a les necessitats de les característiques de cada persona usuària.
p) Altres funcions de naturalesa anàloga que se li encomanin.
Normativa
- DECRET 56/2024, de 12 de març, de reestructuració del Departament d'Empresa i Treball.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 9122)
- DECRET 131/2022, de 5 de juliol, del Reglament de la Llei de facilitació de l'activitat econòmica.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8704)
- LLEI 18/2020, del 28 de desembre, de facilitació de l'activitat econòmica.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8307)
- RESOLUCIÓ EMO/1805/2012, de 3 d'agost, de nomenament de la senyora Cristina Pruñonosa Bengochea com a gerent de l'Oficina de Gestió Empresarial del Departament d'Empresa i Ocupació.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 6213)
- DECRET 106/2008, de 6 de maig, de mesures per a l'eliminació de tràmits i la simplificació de procediments per facilitar l'activitat econòmica.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 5131)
Informació addicional