- Desenvolupar, dins del Departament, les polítiques impulsades pel Govern en els àmbits de gestió econòmica, patrimoni, prevenció de riscos, organització, qualitat, recursos humans, tecnologies de la informació i telecomunicacions.
- Dirigir i coordinar l'administració, el règim interior i la gestió dels serveis generals del Departament, sota la direcció del secretari o secretària general, i també coordinar la resta de serveis administratius de les unitats directives i orgàniques del Departament.
- Impulsar, coordinar i supervisar la simplificació administrativa i la millora continuada de l'atenció a la ciutadania i de la prestació dels serveis en l'àmbit reglamentari, sigui en l'atenció presencial o mitjançant eines multicanal.
- Dirigir projectes de millora organitzativa d'acord amb els programes i els objectius del Departament i els criteris i plans interdepartamentals.
- Iniciar els procediments de responsabilitat patrimonial i nomenar l'instructor o la instructora del procediment, en l'àmbit de la Secretaria General.
- Dirigir i alinear amb les polítiques corporatives les tecnologies de la informació i comunicació al Departament.
- Assumir les funcions d'informació i coordinació entre la Comissió del Sector Públic Institucional, el Departament i les entitats dependents, a l'efecte d'operativitzar les decisions corporatives en l'àmbit de la governança del sector públic institucional de l'Administració.
- Impulsar les mesures d'execució dels processos de racionalització del sector públic vinculat al Departament.
- Qualsevol altra funció que li sigui encomanada per la persona titular del Departament i de la Secretaria General.