Carrer de la Diputació, 355 08009 Barcelona
Funcions
Coordinar l'administració, el règim interior i la gestió dels serveis generals del Departament, sota la direcció del secretari o secretària general, i coordinar els serveis que porten a terme els organismes que en depenen.
Planificar i impulsar accions adreçades a la integració, la rendibilització i l'optimització màximes de les actuacions de les diferents unitats del Departament.
Promoure, impulsar i coordinar iniciatives que condueixin a la millora de la gestió en els diferents àmbits del Departament.
Mantenir relacions funcionals amb altres departaments quan li ho encarregui el secretari o secretària general.
Coordinar la preparació de l'avantprojecte de pressupost del Departament en col·laboració amb els altres òrgans del Departament.
Coordinar i gestionar els assumptes relatius al personal adscrit als diferents òrgans del Departament, sens perjudici de les funcions d'altres unitats directives.
Supervisar la gestió pressupostària, la comptabilitat, la gestió patrimonial, les contractacions, les obres i el seu manteniment, sens perjudici de les funcions d'altres unitats directives.
Coordinar la política de relacions laborals del Departament.
Coordinar la política de prevenció de riscos i salut laboral del Departament.
Coordinar l'execució de les actuacions en matèria de sistemes d'informació i tecnologies de la informació i la comunicació del Departament, d'acord amb l'estratègia TIC corporativa, relacionar-se amb les empreses proveïdores i coordinar-se amb els organismes competents en aquest àmbit.
Coordinar la planificació en infraestructures i la supervisió de les actuacions necessàries per dur-les a terme, així com la seguretat i el manteniment preventiu i correctiu de les instal·lacions i immobles del Departament.
Promoure i garantir la coordinació administrativa del Departament.
Coordinar l'execució de les actuacions en matèria de gestió de les telecomunicacions al Departament i coordinar-se, en aquesta matèria, amb els operadors en l'àmbit de la seguretat pública.
Garantir, a requeriment de l'òrgan convocant, la disponibilitat de persones candidates adients per formar part dels òrgans de selecció o provisió que corresponguin en cada cas, d'acord amb la normativa vigent.
Assumir les funcions d'informació i coordinació entre la Comissió del Sector Públic Institucional, el Departament i les entitats dependents, a l'efecte de fer operatives les decisions corporatives en l'àmbit de la governança del sector públic institucional de l'Administració.
Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.
Article 1
Delegació de competències de la persona titular de la Secretaria General en la persona titular de la Direcció de Serveis
Es delega en la persona titular de la Direcció Serveis de la Secretaria General l'exercici de les facultats següents:
1. En matèria de recursos humans de tot el personal del Departament, tant funcionari com laboral:
a) La proposta de modificació de les relacions de llocs de treball.
b) La realització de les diligències corresponents a les preses de possessió i cessament del personal funcionari.
c) El reconeixement del grau personal.
d) L'emissió dels certificats corresponents, als efectes que prevegi la normativa vigent, en el marc de les convocatòries d'ingrés o de provisió, i de nou accés i canvi de destinació.
e) L'emissió dels certificats sobre circumstàncies d'ocupació, situacions i drets reconeguts o altres aspectes de personal.
f) El reconeixement dels serveis previs a efectes de triennis.
g) El reconeixement de triennis.
h) L'emissió dels informes previs en matèria de situacions administratives i reingrés al servei actiu del personal funcionari.
i) La petició i autorització de comissions de servei fora del Departament.
j) L'emissió de l'informe corresponent en les permutes interdepartamentals.
k) La resolució de les comissions de servei, les permutes i les adscripcions provisionals en llocs de treball d'administració i serveis.
l) L'emissió dels certificats per cobrar prestacions de la Seguretat Social i d'altres organismes públics.
m) Els nomenaments de personal interí, els nomenaments per excés o acumulació de tasques, els nomenaments d'interí per programa i la revocació dels nomenaments de personal interí.
n) L'autorització de la realització de cursos de formació i perfeccionament.
o) Les convocatòries de nou accés i de canvi de destinació del personal laboral i la seva gestió i resolució definitiva.
p) Les facultats relacionades amb la jornada i l'horari del personal d'administració i serveis.
q) L'autorització prèvia de les contractacions eventuals per circumstàncies de la producció de durada igual o superior a una setmana, les contractacions de substitució en categories laborals que no hagin de garantir una prestació de serveis continuada de 24 hores els 365 dies de l'any i les contractacions per a la cobertura de llocs vacants.
Aquesta delegació no inclou les competències que corresponen al cos de Bombers de la Generalitat, al cos de la Policia de la Generalitat – Mossos d'Esquadra, al Cos d'Agents Rurals, al personal dels organismes adscrits al Departament i al personal de campanya forestal o personal de naturalesa equivalent.
2. En matèria pressupostària:
L'autorització de la realització dels serveis extraordinaris, dins de les disponibilitats pressupostàries, i l'autorització del seu pagament, de tot el personal del Departament, tant funcionari com laboral.
3. En matèria de gestió econòmica i contractació administrativa:
a) L'autorització de despeses del Departament, d'acord amb les normes per a l'execució del pressupost, fins a un import de 60.101,21 euros, per despesa individualitzada.
b) Les facultats que corresponen a la persona titular de la Secretaria General com a òrgan de contractació en matèria de contractes menors del Departament, a excepció dels d'un import igual o inferior a 7.000 euros, IVA exclòs, que afecten l'àmbit funcional de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, de la Direcció General de la Policia i de la Direcció General dels Agents Rurals.
c) Les facultats que corresponen a la persona titular de la Secretaria General com a òrgan de contractació en relació amb els contractes de subministraments i serveis complementaris derivats o relacionats del Departament que no superin els 60.101,21 euros, IVA exclòs, a excepció dels d'un import igual o inferior a 7.000 euros, IVA exclòs, que afecten l'àmbit funcional de la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, de la Direcció General de la Policia i de la Direcció General dels Agents Rurals.
c) Les facultats relatives a l'autorització prèvia i a la conformitat i autorització del pagament de les comissions de servei amb dret a indemnització, dins i fora del territori espanyol, pel que fa al personal del Departament.
4. En matèria de compatibilitats:
L'emissió de l'informe previ a l'atorgament de l'autorització de compatibilitat en relació amb el personal d'administració i tècnic funcionari i laboral adscrit a la Direcció de Serveis i a altres unitats orgàniques, exceptuant-ne la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, la Direcció General de la Policia, la Direcció General de Protecció Civil, la Direcció General d'Administració de Seguretat, la Direcció General de Coordinació de les Policies Locals i la Direcció General dels Agents Rurals.
5. En matèria de vacances, permisos, llicències, reduccions de jornada, indemnitzacions per raó de servei i teletreball del personal d'administració i tècnic, funcionari i laboral adscrit a la Direcció de Serveis i a altres unitats orgàniques, exceptuant-ne la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, la Direcció General de la Policia, la Direcció General de Protecció Civil, la Direcció General d'Administració de Seguretat, la Direcció General de Coordinació de les Policies Locals i la Direcció General dels Agents Rurals:
a) La resolució dels expedients relatius a vacances, llicències, permisos i reduccions, tinguin o no incidència en la nòmina.
b) La designació i l'autorització del pagament de les comissions de servei amb dret a indemnització dins i fora del territori espanyol.
c) Les competències que el Decret 77/2020, de 4 d'agost, pel qual es regula la prestació de serveis en la modalitat de teletreball per al personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i els seus organismes autònoms, atribueix a la persona titular de la Secretaria General en matèria d'autorització, extinció i suspensió de la prestació de serveis en la modalitat de teletreball.
Aquesta delegació no inclou la competència que preveu l'article 3.3 del Decret 77/2020, de 4 d'agost.
d) La gestió de la tramitació de les indemnitzacions per raó del servei.
6. En matèria de contractació laboral:
La signatura dels contractes de personal laboral temporal i fix, la comunicació dels contractes esmentats, així com la resolució de les seves incidències, en relació amb el personal laboral adscrit a la Direcció de Serveis i a altres unitats orgàniques, exceptuant-ne la Direcció General de Prevenció, Extinció d'Incendis i Salvaments, la Direcció General de la Policia, la Direcció General de Protecció Civil i la Direcció General dels Agents Rurals.
Article 12
Actes dictats per delegació
1. D'acord amb el que disposa l'article 8 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, els actes dictats per delegació han d'incloure, abans de la signatura, les paraules “per delegació” i han d'indicar la data de la resolució de l'òrgan que ha efectuat la delegació i la de la publicació en el diari oficial.
2. Els actes administratius que s'adopten per delegació es consideren dictats per l'òrgan delegant.
Normativa
- RESOLUCIÓ INT/2993/2023, de 29 d'agost, per la qual es deleguen determinades facultats de la persona titular de la Secretaria General del Departament d'Interior en matèria de gestió de personal, de formació, de gestió econòmica i de contractació administrativa en diversos òrgans del Departament.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8992)
- DECRET 12/2023, de 24 de gener, de reestructuració del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8841)
- DECRET 252/2022, de 18 d'octubre, pel qual es nomena la senyora Pilar Itoiz Torres directora de Serveis del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8776)
- RESOLUCIÓ INT/82/2011, de 18 de gener, de delegació de competències del conseller d'Interior en el director de serveis del Departament d'Interior.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 5802)
Informació addicional