Carrer del Foc, 57 08038 Barcelona
Funcions
a) Dirigir, coordinar i elaborar els estudis necessaris perquè l'Administració de la Generalitat de Catalunya racionalitzi la política de subministraments de productes, béns mobles i serveis, analitzant l'impacte que la compra especialitzada i estratègica suposa en el conjunt de l'Administració catalana i també els estudis necessaris per actualitzar de manera permanent els articles que integren el Catàleg de béns i serveis de compra centralitzada.
b) Elaborar les línies estratègiques d'actuació en polítiques de compres de subministraments i de serveis, vetllant per la consecució d'objectius com la innovació, la inclusió social i la sostenibilitat econòmica i mediambiental, i el foment de les pimes, així com per la consecució de millores en la contractació mitjançant l'increment de la transparència, la recerca de l'eficiència i l'homogeneïtzació dels nivells de qualitat, en compliment de les directrius, instruccions, circulars i recomanacions que la Direcció General de Contractació Pública marqui.
c) Programar i coordinar la tramitació d'expedients en matèria de contractació que la Comissió Central de Subministraments gestiona.
d) Coordinar la petició i agregació de dades necessàries per dur a terme la preparació dels expedients de contractació als departaments de la Generalitat i als ens adherits al Sistema central d'adquisicions de la Generalitat de Catalunya.
e) Designar i coordinar grups de treball amb persones expertes, alienes a la Subdirecció General de Compra Centralitzada, dels departaments de la Generalitat o del sector públic per a la preparació dels plecs de prescripcions tècniques i altres aspectes dels expedients de contractació que la Comissió Central de Subministraments gestiona.
f) Proposar a la Comissió Central de Subministraments els productes i béns mobles, i també els serveis, que poden ser objecte de contractació centralitzada.
g) Vetllar per l'optimització i homogeneïtzació del Catàleg de béns i serveis que integra el sistema de contractació centralitzada i tenir-ne cura del manteniment, actualització, publicitat i accés per mitjans electrònics.
h) Elaborar informes de gestió periòdics per a la Comissió Central de Subministraments.
i) Elaborar propostes per incloure al pla de formació i informació sobre polítiques de compres de subministraments i de serveis.
j) Coordinar tots els projectes de millora o modificació, a càrrec de la Generalitat de Catalunya i entitats del seu sector públic adherides al Sistema central d'adquisicions, que afecten el sistema de gestió de compra centralitzada de subministraments i serveis.
k) Fer el seguiment de l'actuació dels òrgans amb competències per a la contractació centralitzada dels subministraments de productes, béns mobles i de serveis, i donar-los suport administratiu i logístic.
l) Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa vigent.
Normativa
Informació addicional