a) Dirigir els criteris i l'avaluació de l'experiència d'usuari i de pacient i la identificació d'user insights a través de Plaensa, PREMS i altres estudis.
b) Vetllar i fer el seguiment de l'accessibilitat de la demanda i impulsar millores.
c) Vetllar i fer el seguiment de la demanda i gestió de casos en el marc de l'activació de protocols, plans i xarxes d'atenció per donar resposta a moments d'alta demanda o complexitat.
d) Dirigir, implantar i avaluar les polítiques, els protocols, les eines i els canals de tràmits, prestacions i reclamacions, queixes i suggeriments.
e) Analitzar les reclamacions i els suggeriments amb l'objectiu d'identificar millores necessàries al sistema a través de la ciutadania.
f) Gestionar i coordinar el compliment de la normativa de transparència del Servei Català de la Salut.
g) Promoure, implementar i coordinar la participació de la ciutadania i la promoció d'una relació bidireccional al sistema, alineades amb les directrius establertes per la direcció general competent del Departament de Salut.
h) Dur a terme els estudis i l'avaluació en l'àmbit de ciutadania.
i) Dissenyar el model de qualitat en atenció ciutadana.
j) Actuar com a suport metodològic de qualitat en atenció ciutadana.
k) Dur a terme la coordinació de la Comissió de Qualitat.
l) Dirigir l'acreditació i gestió activa d'usuaris.
m) Dirigir, dissenyar, implantar i mantenir els sistemes de gestió de clients.
n) Coordinar l'atenció ciutadana i participació del sistema i dissenyar el marc d'eines, funcions i protocols de coordinació i qualitat.
De la Gerència de Gestió Ciutadana en depèn la Divisió de Gestió d'Usuaris