Carrer del Foc, 57 edifici A 08038 Barcelona
Responsable
Sr. Xavier Salvadó Vives Perfil
Càrrec
subdirector general d'Assistència Jurídica i d'Innovació a l'Administració Local
Funcions
a) Prestar l'assessorament tècnic i jurídic en l'aplicació de la normativa en matèria de règim local.
b) Impulsar, organitzar i divulgar les matèries d'interès jurídic i organitzatiu, que afecten els ens locals.
c) Assessorar i informar els ens locals en matèria de règim local i d'organització territorial.
d) Col·laborar, amb l'òrgan competent en matèria de formació, en el disseny de les activitats formatives destinades al personal dels ens locals i els seus càrrecs electes.
e) Proposar l'establiment de criteris per a la provisió dels llocs de treball reservats a funcionaris i funcionàries d'Administració local amb habilitació de caràcter nacional i exercir la resta de funcions que la normativa vigent atribueix a la Direcció General d'Administració Local en aquesta matèria.
f) Coordinar l'assistència als ens locals en matèria de personal i en matèria de patrimoni, en els casos subjectes a la intervenció de l'Administració de la Generalitat.
g) Impulsar l'execució del Mapa municipal de Catalunya.
h) Coordinar les qüestions relatives a demarcacions territorials i emetre'n l'informe, així com tramitar els expedients corresponents.
i) Coordinar els serveis territorials d'Administració Local en matèria d'estudi de les ordenances, dels actes i dels acords dels ens locals de Catalunya, a excepció dels relatius a hisendes locals, i en el tràmit de qualsevol altra qüestió relacionada amb l'àmbit competencial de la Subdirecció General.
j) Gestionar la participació de la Secretaria de Governs Locals i Relacions amb l'Aran a la Xarxa de Governs Transparents de Catalunya per al desenvolupament i la implantació de la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, en l'àmbit local.
k) Fer el seguiment de les reunions i dels acords de la Comissió mixta de traspàs de serveis i recursos de les diputacions a la Generalitat o als consells comarcals.
l) Exercir la secretaria del Ple de la Comissió de Govern Local de Catalunya, de la Subcomissió de Règim Jurídic i Administratiu i de la Subcomissió en matèria de Prevenció i Extinció d'Incendis i de Salvaments de Catalunya, totes dues de la Comissió de Govern Local de Catalunya, així com de la Comissió de Delimitació Territorial de Catalunya i de la Comissió mixta de traspàs.
m) Coordinar la representació de la Direcció General en els òrgans col·legiats on està representada.
n) Vetllar per la gestió del Registre del sector públic local de Catalunya i el Registre de les organitzacions associatives d'entitats locals.
o) Coordinar i supervisar qualsevol assumpte en matèria d'assistència jurídica i règim local i, concretament, els expedients relatius a les sol·licituds de dictamen de la Comissió Jurídica Assessora; a la creació, modificació i supressió d'ens locals, i a la toponímia i la simbologia dels ens locals.
p) Promoure la gestió del coneixement, la recerca, la investigació, la innovació, la modernització i la difusió de bones pràctiques relatives a la gestió, l'organització i la funció públiques de l'Administració local.
q) Definir i proposar models organitzatius i de servei eficients, sostenibles i de qualitat, adequats a les necessitats reals de la gestió del món local.
r) Proposar i impulsar mesures per a la incorporació de la perspectiva del món local en els àmbits de regulació que s'adoptin.
s) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada.
Normativa
Informació addicional