Funcions
Realitzar, coordinar i encarregar informes, anàlisis i diagnosis sobre seguretat pública.
Preparar i coordinar programes, plans i projectes en matèria de seguretat.
Promoure noves línies de recerca de la Secretaria de Seguretat Pública i els organismes que en depenen.
Dirigir l'elaboració del Pla general de seguretat de Catalunya i la supervisió de la seva execució i avaluació.
Promoure el disseny d'eines d'avaluació i indicadors, l'elaboració d'enquestes i estadístiques en matèria de seguretat, incloent-hi l'organització dels processos de recollida de dades, l'anàlisi i prospecció de les dades, la seva explotació i difusió i la presentació davant dels òrgans generals competents en la matèria.
Promoure l'elaboració i supervisar les propostes de resolucions i instruccions que s'hagin de dictar o proposar per part de la Secretaria de Seguretat Pública.
Donar suport i assistència a la Secretaria de Seguretat Pública en les relacions amb altres autoritats i institucions responsables en matèria de seguretat, cossos policials i altres serveis de seguretat.
Assessorar i col·laborar amb la Secretaria de Seguretat Pública en l'exercici de les seves funcions que suposin la direcció o participació en òrgans consultius.
Promoure, facilitar i planificar les relacions externes de tots els organismes que depenen de la Secretaria de Seguretat Pública amb institucions i organitzacions internacionals en l'àmbit de la seguretat, amb especial atenció als organismes estatals i internacionals de cooperació.
Promoure i facilitar la formació del personal que depèn de la Secretaria de Seguretat Pública.