A la Secció d'Eleccions i Estatuts li corresponen les funcions següents:
a) Organitzar i gestionar el funcionament del Registre d'estatuts d'associacions empresarials i sindicats de treballadors/ores, en concret el dipòsit, el registre i la publicació dels estatuts de les associacions esmentades.
b) Organitzar i gestionar el funcionament del Registre i tramitar els expedients relatius al dipòsit de les actes relatives a les eleccions dels òrgans representatius a l'empresa, les dades referents a la representativitat dels òrgans empresarials, i l'examen i la valoració previs de les actes dipositades.
c) Expedir els certificats de la documentació en dipòsit.
d) Tramitar i donar suport als expedients d'arbitratge en matèria d'eleccions sindicals.
e) Certificar les dades referents a la representativitat dels sindicats en l'àmbit territorial dels serveis territorials.
f) Gestionar el tractament estadístic dels procediments en la seva matèria.
g) Organitzar i gestionar el funcionament del Registre de delegats/ades de prevenció de riscos laborals, així com expedir els certificats corresponents.
h) Altres funcions de naturalesa anàloga que li encomanin els seus superiors jeràrquics.