Les seves funcions són, amb caràcter general, les que estableixen l'article 16 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sectorpúblic, i l'article 15.2 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, del règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, i les que es concreten a continuació:
- Canalitzar els fluxos d'informació entre els diferents òrgans i comissions per donar resposta a les consultes que arribin dels diferents àmbits.
- Vetllar per la participació dels sectors econòmics implicats garantint la representativitat i facilitant els mecanismes electrònics i informàtics necessaris per a la comunicació entre els agents/actors i el Consell.
- Mantenir els espais de participació al dia i publicar-ho al web corresponent a fi de garantir la transparència de tots els processos.
- Mantenir actualitzats els punts d'informació dels registres de dades i complir la Llei de transparència iseguretat de les dades en allò que depèn del Consell.