Carrer del Foc, 57 08038 Barcelona
Responsable
Sr. Gerard Yus Guijarro Perfil
Càrrec
Cap de l'Oficina d'Atenció Ciutadana del Districte Administratiu
012 (Catalunya) / 93 857 40 00 (trucades de fora de Catalunya) / 00 34 93 857 40 00 (des de l'estranger)
Sí
de l'1 de setembre al 30 de juny: de dilluns a divendres, de 9 a 17 h.
de l'1 de juliol al 31 d'agost: de dilluns a divendres, de 9 a 15 h.
Dies amb horari especial (si coincideixen en dissabte o festiu, l'oficina romandrà tancada)
el 5 de gener, de 9 a 14 h.
el 23 d'abril, de 9 a 14 h.
el 24 de desembre, de 9 a 14 h.
el 31 de desembre, de 9 a 14 h.
Observacions
Pots demanar cita:
Per Internet: https://gen.cat/citaprevia
Per telèfon: 93 884 46 00 (de dilluns a divendres de 9 a 15 h)
Consulta la llista de tràmits adreçats a persones físiques implantats en aquesta oficina que trobaràs a l'apartat funcions.
Funcions
L'Oficina d'Atenció Ciutadana, amb rang orgànic de servei, i dependència funcional de la Direcció General de Serveis Digitals i Experiència Ciutadana, té les funcions següents:
a) Dirigir la prestació del servei d'atenció presencial a l'Oficina d'Atenció Ciutadana i coordinar la informació que s'ofereix, mitjançant els canals establerts, sobre els serveis i productes que presta l'Administració de la Generalitat, d'acord amb la resta d'òrgans competents en la matèria i el model corporatiu d'atenció presencial.
b) Establir criteris homogenis d'atenció presencial per a tots els serveis i tràmits de què informi l'Oficina, independentment de quin sigui l'òrgan, departament o administració competent.
c) Analitzar la demanda d'informació d'altres administracions públiques i establir criteris per determinar com ha d'informar l'Oficina, així com el procés i les fonts per obtenir i actualitzar la informació.
d) Coordinar i supervisar el funcionament del registre electrònic.
e) Garantir la prestació correcta del servei a l'Oficina, i supervisar els torns de treball del personal i la distribució de les càrregues de treball per garantir la cobertura de l'horari d'atenció a la ciutadania.
f) Supervisar el disseny i l'execució del pla de formació i reciclatge del personal de l'Oficina.
g) Resoldre els conflictes i les situacions adverses que es puguin presentar entre la ciutadania i les persones que presten el servei d'atenció ciutadana.
h) Col·laborar en la difusió de campanyes de la Generalitat sobre polítiques transversals, com ara les d'igualtat de gènere, LGTBI, accessibilitat, entre d'altres.
i) Promoure la millora contínua i la simplificació de processos en l'àmbit de l'atenció a la ciutadania, així com elaborar i establir indicadors de qualitat.
j) Totes les de naturalesa anàloga que li encarreguin o que li atribueixi la normativa -vigent.
Llista de tràmits adreçats a persones físiques implantats en aquesta oficina:
- Ajuts a la mobilitat (MOVES)
- Ajuts a l'autoconsum i a l'emmagatzematge, amb fonts d'energia renovable, en el sector residencial
- Ajuts a la rehabilitació energètica d'edificis (PREE)
- Duplicat del certificat d'eficiència energètica d'edificis
- Reclamacions, queixes i denúncies de consum
- Reclamació sobre subministrament de gas, butà i estacions de servei de carburants
- Reclamació sobre subministrament elèctric, qualitat i connexió a la xarxa
- Autorització d'instal·lacions elèctriques
- Autorització per a la creació d'un canyet
- Autorització de tinença d'un exemplar
- Autorització de tinença d'una col·lecció
- Autorització per a l'observació i l'enregistrament gràfic
- Autorització per a la captura d'exemplars de la fauna salvatge
- Autorització per a la recollida de flora protegida
- Assistència jurídica gratuïta
- Mediació per a conflictes familiars i civils
- Certificació de dades registrals d’una associació
- Memòria democràtica
- Registre de parelles estables de Catalunya
- Inscripció al registre de grups d’interès de Catalunya Beques per a ensenyaments postobligatoris no universitaris
- Ajuts per a l'alumnat amb necessitat específica de suport educatiu
- Homologació de títols no universitaris estrangers
- Legalització de títols no universitaris i certificats per al reconeixement a l’estranger
- Canvi de nom a la targeta sanitària individual (TSI) per a les persones trans*
- Obtenció del Certificat “Faig constar” per a persones trans*
- Denúncies per discriminació
- Generació de taxa d’informes d’estrangeria
- Recollida d'informes d'integració social, estrangeria i arrelament
- Registre administratiu
- Certificats digitals
- Registre de representants (Representa)
- Reconeixement i revisió del grau de la discapacitat
- Targeta acreditativa de la discapacitat
- Pensió no contributiva (PNC) per jubilació
- Prestacions per a famílies amb fills
- Títol de família monoparental (TFM)
- Títol de família nombrosa (TFN)
Normativa
- RESOLUCIÓ ECO/1960/2021, de 22 de juny, per la qual es resol la convocatòria de concurs específic de mèrits i capacitats per a la provisió de dos llocs de comandament i un lloc singular de la Direcció de Serveis del Departament de la Vicepresidència i d'Economia i Hisenda (convocatòria de provisió núm. VEH/07/21).. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8444)
- DECRET 76/2020, de 4 d'agost, d'Administració digital.. Obre en una nova finestra. (DOGC núm. 8195)
Informació addicional