a) Dirigir les diverses àrees d'atenció i d'activitats de la residència: assistencial, organitzativa, de recursos humans, d'informàtica i de gestió de compres i serveis, i responsabilitzar-se'n, en coordinació amb els òrgans que les tenen atribuïdes.
b) Vetllar pels drets i el benestar de les persones usuàries, tant en l'àmbit individual com en el col·lectiu, i garantir-ne l'atenció integral i permanent.
c) Informar i orientar les famílies o els representants legals de les persones usuàries i donar-los suport per fomentar-ne la participació, i potenciar també la participació de la família de les persones residents en la planificació de les activitats del centre.
d) Dirigir, organitzar, coordinar i supervisar el personal de la residència.
e) Gestionar i administrar els recursos econòmics d'acord amb les necessitats i el pressupost de la residència com a centre de despesa pròpia, i controlar i supervisar els serveis que presten les empreses de serveis externs.
f) Assumir les responsabilitats legals davant de les institucions corresponents.
g) Contribuir i facilitar l'avaluació del servei prestat sota la seva direcció, així com implementar les millores que se'n derivin.
h) Vetllar pel subministrament de formació amb perspectiva de gènere al personal de les residències, amb una atenció especial a la formació específica en prevenció, detecció i erradicació de les violències masclistes.
i) Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se'ls encomani.